17 Ocak 2011 Pazartesi

E-Ticaret Soruları(Çalışma Soruları)

Nereden çıktı bu şimdi demeyin e-ticaret internette çok önemli bir unsur.Mail adresime göndermişler inceledim.Burada da paylaşmak lazım e-ticaret ile uğraşacak girişimciler için önemli sorular.E-ticaret soruları için Burak Büyükdemir’e teşekkür ederim.
E-ticaret Çalışma Soruları:
1. Web 1.0 ve web 2.0 kavramlarını açıklayınız. Aralarında nasıl farklar vardır? Örnek internet siteleriyle açıklayınız.
2. İnternetin öncülük ettiği yeni ekonomi kavramıyla beraber Kitlesel pazarlama teknikleri nasıl değişmiştir. Örnekler vererek açıklayınız.
3. İnternet üzerindeki yeni iş modelleri aracıları ortadan kaldırmış mıdır? Sizce İnternet ürünleri standarlaştırmasına sebep olmuş mudur?
4. Yeni ekonominin günümüzde eski iş modellerinin değişmesine sebep olan kuralları sayılan 3 madde sizce ne olabilir? Örnek iş modelleriyle anlatınız.
5. İnternet’le beraber sizce ekonomik değerler somuttan soyuta kaymış mıdır? Son 10 yılda müzik sektörünün değişimini bu anlamda inceleyiniz.
6. (Network) Ağ etkisi ne demektir? Hangi iş modelleri için önemli sonuçlar doğurabilir. Türkiye’den bir internet sitesi seçin ve ağ etkisinin nasıl bir rekabet avantajı oluşturduğunu açıklayınız.
7. İnternet küreselleşmeye mi yoksa yerelleşmeye mi sebep olmuştur? Açıklamalarınızı örnek iş modelleriyle destekleyin.
8. İnternet üzerinde klasik bir alışveriş süreci nasıl işler. Hepsiburada.com’u düşünerek adım adım açıklayınız.
9. İnternet’in ilk dönemlerinde elektronik ticarete uygun ürünler nasıl seçilmiş olabilir? Siz olsaydınız hangi ürün yelpazesiyle başlardınız, neden?
10. Bir elektronik ticaret sitesinin 1 müşteri elde etmek için yapılması gereken pazarlama adımlarını açıklayınız.
11. Son 10 yıl içinde medya nasıl bir değişim yaşamıştır. Sizce sosyal medya ne demektir. İnternet kullanıcıları klasik medya şirketleri için nasıl bir tehdit oluşturmaktadır.
12. “Uzun kuyruk teorisine” göre sizce nasıl elektronik ticaret siteleri açmak doğru olabilir. Gelirleri çoklamak için nasıl bir strateji izlenebilir? Sizce bu teori pazarlama içinde nasıl kullanılabilir?
13. Klasik bir eticaret sitesinin arka ofisinde nasıl bir akış işlemektedir. Pazarlama hangi aşamaları etkileyecektir?
14. İzinli pazarlama nedir? 1990′lardaki fiziksel dünyadaki bir restoran’la 2010 yılındaki bir restoranla nasıl farklı yöntemler izlediğini izinli pazarlama kurallarına göre açıklayınız.
15. Cimri.com sizce müşterilere nasıl bir fayda sağlamaktadır?
- Cimri.com hangi iş modellerine rakip olmuştur? Doğrudan ve dolayı rekabeti inceleyiniz.
- İnternet olmadığı dönemlerde cimri.com’un işlevini hangi iş modelleri yapıyordu?
- Cimri.com mobil uygulamalarıyla nasıl bir iş modeli sunabilir? Siz cimri.com’un genel müdürü yerinde olsaydınız nasıl bir mobil model düşünürdünüz?
16. Tatilsepeti.com müşterilere nasıl bir fayda sağlamaktadır?
- Tatilsepeti.com halen geniş acenta ağı bulunan turizm acentalarına rakip olmuş mudur? Siz büyük bir turizm operatörü olsaydınız ürünlerinizin tatilsepeti.com’da satılmasına izin verir miydiniz?
- Tatilsepeti.com ve cimri.com arasındaki benzerlikler nelerdir. Ortak faydalarını analiz ediniz.
- Tatilsepeti.com’a rakip bir site açacağınızı düşünün nasıl bir pazarlama planı yapardınız?
17. Facebook hurriyet.com.tr’ye rakip midir? Bu konudaki görüşlerinizi açıklayınız.
18. Twitter pazarlama karması içinde nasıl etkin kullanılabilir? Şirketleri twitter, friendfeed, facebook veya diğer sosyal paylaşım sitelerini nasıl kullanmalıdırlar?
19. Projenizin 1 paragraflık yönetici özetini yapınız.
- Projenizin internet üzerinde tanıtımı için nasıl bir pazarlama planı düşündünüz açıklayınız.
- Projenizin organizasyon şemasını nasıl belirlediniz? Görev tanımlarını ve iş bölümünü anlatınız.
- Projenizin yer aldığı pazarı tanımlayınız. Bu pazarın Türkiye’de ve dünyadaki büyüklüğünü anlatınız. Siz nasıl bir fiyat stratejisi uygulayacaksınız. Rakiplerin fiyatlamalarını analiz ediniz.
- Müşterilere sunacağınız ürünleri anlatınız. Ürün tanımlarını yapınız.
20. Ekonomiyi sizce eski ve yeni olarak sınıflandırmak doğru mudur? Dijital ekonomideki farklılıkların asıl sebebini kısaca açıklayınız.
21. Bilgi çağının evreleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.
22. Yeni ekonomide değişen iş kuralları nelerdir?
23. Dijital ekonomide tüketici nasıl tanımlanır?
24. Google’un pazarlama karmasına getirdiği katma değerler neler olabilir? “Kitlesel pazarlama” kavramından kişiselleştirilmiş çözümlere doğru nasıl bir geçiş yaşanmıştır?
25. Gittigidiyor.com, Yemeksepeti.com, Ebebek.com Hepsiburada.com sizce e-ticaret çeşitlerine göre hangi sınıflara girmektedir? Her dört iş modelini karşılaştırmalı olarak analiz edip açıklayınız.
26. Projenizin konusunu yazınız ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Projenizde sunduğunuz değer önerisi, gelir modeli nedir? Hangi pazarda hizmet etmeyi planlıyorsunuz? Şirketiniz hangi özel faydayı, avantajı pazara getiriyor?
b) İş planınızda yer alan hizmet ve ürünler ile hangi pazarda rekabet edeceksiniz? Dolaylı ve doğrudan rakipleriniz kimler olacak? Rekabet edeceğiniz internet sitelerini veya şirketleri listeleyiniz.
c) Toplam pazar büyüklüğünü, pazarınızın özelliklerini, müşteri ve sektördeki diğer oyuncuların özelliklerini açıklayınız.
d) Projenizde hedef kitlenizi çekebilmek için sunacağınız ürünlere veya hizmetlere nasıl bir pazarlama faaliyeti planlıyorsunuz? Proje planınızda gelecek 12 ay için nasıl bir pazarlama planı düşündüğünüzü dağıtım kanalları, fiyatlandırma, pazarlama iletişimi (reklam, halkla ilişkiler, vb.) ve satış yönünden analiz ediniz.
27. Blog’ların iş modelini ve neden bu kadar hızlı artış gösterdiklerini açıklayınız. Bloglar sizce hangi sektörü tehdit etmektedir? Firmalar ve kişiler için nasıl fırsat olabilirler? Nedenlerini belirterek, örnekler vererek açıklayınız.
28. Web 2.0′ın internet sitelerinin iş modellerine getirdiği farklılıklar ile birlikte Folksonomy kavramını açıklayınız, Dünya’dan ve Türkiye’den örnek sitelerin işleyişleri ile destekleyiniz.
29. Bloglar internet dünyasında neleri değiştirmişlerdir, internet kullanıcılarına ne katma değer sağlamışlardır. Şirketler blogları sizce nasıl kullanmalıdırlar?
30. İnternet üzerinde arama motorları iş modellerini etkilemişler midir? Organik arama sonucu ne demektir? Organik arama sonuçlarının alternatif maliyetlerini nasıl hesaplayabilirsiniz?
31. Endüstri devrimi ile bilgi devrimi arasındaki farklılıkları üretim faktörleri bakımından inceleyiniz. Örneklerle destekleyiniz.
32. E-ticaret çeşitlerini piyasa ilişkisine göre sınıflandırıp, açıklayınız. Her sınıf için örnek veriniz.
33. Hedef kitlenizi çekebilmek için sunacağınız ürünlere veya hizmetlere nasıl bir pazarlama faaliyeti planlıyorsunuz? Proje planınızda gelecek 12 ay için nasıl bir pazarlama planı düşündüğünüzü dağıtım kanalları, fiyatlama, satış, reklam ve halkla ilişkiler yönünden analiz ediniz.
34. “E-ticaret kolay, ucuz bir iştir. Aracılar elektronik ticaret ile ortadan kalkıyor. Kitlesel pazarlama bitti, ürünler standartlaştı.” Önermeleri hakkındaki görüşlerinizi örneklerle açıklayınız.
35. Bugün internet üzerinden hangi ürünler / hizmetler satılamazlar? Neden?
36. Blogcu.com’un gelir modeli nedir? Sizce bu gelir modeline neler eklenebilir?
37. Gerçek hayatta satın alma davranışını modelini internet üzerinde satın alam davranışı ile karşılaştırdığınızda ne gibi farklılıklar görüyorsunuz. Daha önce internet üzerinde yapmış olduğunuz alışveriş tecrübesini kullanarak açıklayınız.
38. Bir elektronik ticaret sitesinin arkasındaki yapı hangi öğelerden oluşur. Bu öğelerin birbirleriyle etkişileşimlerini gösteriniz.
39. Bir iş plana ana kaç bölümden oluşmalıdır. Ana başlıkları ve kısa açıklamalarıyla birlikte yazınız.
40. Yahoo’nun iş modeli ile Google’un iş modelini karşılaştırınız.
Soruların kaynağı:( burakbuyukdemir.com )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder