17 Ocak 2011 Pazartesi

Türkiye’de e-ticaret istatistikleri

Türkiye’de e-ticaret istatistikleri
2009 yılında İnternet üzerinde 90 trilyon e-mail gönderildi.
Türkiye’de e-ticaret hacmi 2009 yılında krize rağmen, %10′dan fazla büyüme ile 10 milyar TL seviyesini aştı.
E-ticaretin 2010 yılının ilk üç ayındaki hacmi, 2009 yılının ilk üç ayına göre %64 artış gösterdi.
Türkiye’de e-ticaret siteleri en çok %29,42 oranla doğrudan pazarlama, %13,43 oranla havayolları ve %11,66 oranla sigorta alanlarında faaliyet gösteriyor.
İnternetten yapılan alışverişlerde en çok tercih edilen ürün kategorilerinin ilk sıralarında %26 ile “Elektronik/Bilgisayar”, ardından %13 ile “Kitap” ve %12 ile “Giyim” bulunuyor.
Online alışverişin tercih edilmesinin ilk sebepleri arasında %25′lik oranıyla “Düşük Fiyat”, %21 ile “Zaman Tasarrufu” ve %20 ile “Ürün Çeşitliliği” bulunuyor.
Online alışverişlerde %83 ile “Kredi Kartı” en çok tercih edilen ödeme tipi konumunda. 2. sırada %16 ile “Havale/EFT”, son sırada ise %1 ile “Mobil Ödeme” bulunuyor.
Online alışverişi tercih edenlerin %59′u 50TL ile 250TL arasında ortalama alışveriş yapıyor. %12′si 25TL ile 50TL arasında, %16′sı ise 250TL ile 500TL arasındaki meblağlarda alışveriş yapıyor.
istatistikleri mail ile gönderen arkadaşıma teşekkür ederim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder