17 Ocak 2011 Pazartesi

Google : Paris Aşkı (Reklam Müthiş)

Google’ın ABD Super Bowl sırasında yayınladığı reklam çalışması, Google’ın hayatımızın içinde olduğunu anlatırken, teknik ve soğuk bir teknoloji ürününden çok sıcak ve samimi bir yardımcı olduğunu küçük bir aşk hikayesini Google’laştırarak anlatmış.

Google’ın kendi reklam ajansı, Google Creative Labs tarafından hazırlanan çalışmada anlatılan hikaye, birinin Google’a “Study abroad Paris” (Yurt dışı eğitim Paris” yazmasıyla başlayıp, google önerileri, ve yönlendirmeleriyle ilginç bir hal alıyor.
Hikayede sırasıyla şunlar aranıyor;
Study abroad Paris – Yurtdışı eğitim Paris
Cafes near the louve – Louve civarınaki cafeler
translate tu es trés mignon – “tu es trés mignon”u çevir
– Sonuç : tu es trés mignon / You are very cute – Çok tatlısın
impress a french girl – fransız bir kızı etkilemek
chocolate shops paris france – Çikolata Dükkanları Paris Fransa
what are truffles – Truffle nedir? (Truffle: Bir çikolata çeşidi)
who is truffaut – Truffaut kimdir?
long distance relationship advice – Uzak mesafeli ilişki tavsiyeleri
jobs in paris – Paris’teki işler
DL 8601 – Uçuş kodu
churces in paris – Paris’teki kiliseler
how to assamble a crib – Beşik nasıl birleştirilir
Çocuk ta yaparım, Kariyer de…
Google’ın benimsediği sadeliği bu reklamda da görmek mümkün, sadece arama motoruna yazılan bir dizi kelime dizisi ile birinin Paris’e eğitim için gidip, Louve civarında bir cafede biriyle tanışıp, fransa, fransızca, fransız kültürü hakkında bilgi edinip, onu etkilemeye çalışıp, başarılı olduğunu, daha sonra ABD’ye dönüp bir süre ilişkisini uzaktan devam ettirdiğini, sonra Paris’te iş bulup, Paris’te evlendiğini ve çocuk sahibi olduğunu anlatmış.
Ürün ve/veya hizmetlerin sunduğu duygusal faydanın pazarlama açısından önemini farketmiş markalar, Google’ın yaptığı gibi ürünlerini insanlara “içimizden, bizden” dedirtecek, onları güldürecek, hüzünlendirecek, insanların hayatına dahil edecek şekilde tasarlamalı ve tanıtmalıdırlar. Reklamlarda sırf sevimli mavi gözlü çocuklar oynatarak olmaz… Bu örnek alınası reklamı hazırladığı için Google’ı tebrik ediyoruz.
Kaynak:marketingturkiye.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder